Art of PROMOTION!
Celem projektu jest podniesienie kompetencji w wykorzystywaniu nowych technologii przez szkolną młodzież. Dzięki zwiększeniu wiedzy na temat wzorów używania mediów cyfrowych przez młodzież oraz wiedzy o problemach nadużywania mediów cyfrowych i portali społecznościowych.
Celem projektu jest podniesienie kompetencji w wykorzystywaniu nowych technologii przez szkolną młodzież. Dzięki zwiększeniu wiedzy na temat wzorów używania mediów cyfrowych przez młodzież oraz wiedzy o problemach nadużywania mediów cyfrowych i portali społecznościowych. W projekcie skupiamy się na promowaniu postaw odnoszących się do korzystania z nowoczesnych elektronicznych urządzeń komunikacji (w kierunku bezpiecznego, celowego i higienicznego używania zasobów sieci), ale również do ogólnego myślenia o roli i znaczeniu nowych technologii w życiu człowieka.
Często zdarza się, że dana organizacja przeprowadza wiele ciekawych projektów, o których inni ludzie nie wiedzą, ponieważ organizatorzy nie znali skutecznych sposobów promocji. Podczas różnych szkoleń oraz projektów, w jakich braliśmy udział, organizacje z innych krajów Unii Europejskiej opowiadały nam o swoich działaniach lokalnych i międzynarodowych - i niestety problem braku umiejętności promowania projektu dotyczył większości organizacji z którymi się skontaktowaliśmy. Na etapie planowania zauważyliśmy, że niektóre strony internetowe organizacji w ogóle nie prezentowały ani nie reklamowały tego co robiły. Wynikało to prawdopodobnie z braku wiedzy na temat marketingu i promocji w Internecie – co w tamtych czasach było jednym z najskuteczniejszych sposobów promocji. Wiele z tych akcji miało ważne przesłanie, o którym powinno było dowiedzieć się więcej ludzi, a jednak tak się nie stało, ponieważ np. informacje zostały udostępnione jedynie na stronie internetowej danej organizacji, która była prowadzona tylko w ich języku ojczystym, albo udostępniona była tylko krótka informacja, z której niczego nie można było się dowiedzieć. Uniemożliwiało to osobom innych narodowości zapoznanie się z wynikami tych działań.
Dlatego Fundacja IKDS wraz z partnerami z 6 krajów zorganizowała szkolenie, podczas którego osoby pracujące z młodzieżą zdobyły umiejętności promocji działań. W projekcie brało udział 21 uczestników z 7 różnych państw: Polski, Grecji, Macedonii, Słowacji, Portugalii, Rumunii, Hiszpanii. Zależało nam, aby ta promocja była skuteczna, dzięki czemu rezultaty inicjatyw organizacji uczestniczących w szkoleniu dotarły do większej liczby odbiorców. Uczestnicy brali udział w warsztatach, podczas których zdobyli wiedzę teoretyczną i praktyczną na temat pozycjonowania stron w Internecie, tworzenia oferty medialnej i innych sposobów promocji w Internecie, w tym korzystania z social media. Tworzenie oferty medialnej przyczyniło się do zdobycia praktycznych umiejętności z tego zakresu i w fazie zakończenia projektu nawiązanie współpracy z mediami w swoich środowiskach.
Główne cele projektu obejmowały:
Zwiększenie umiejętności cyfrowych z zakresu obróbki zdjęć, dostępnych narzędzi do promowania organizacji na Instagramie i Facebooku;
Wymianę doświadczeń związanych z promocją działalności organizacji na tle innych krajów uczestniczących w projekcie;
Działania opierały się na wspólnej pracy w grupach, warsztatach i wymianie doświadczeń i dobrych praktyk związanych z promocją działań w swoich organizacjach. Te działania wpisywały się w jeden z głównych założeń Erasmus+, jakim był dialog międzykulturowy. Głównym tematem projektu było zwiększenie umiejętności korzystania z mediów w celu promocji, co także wpisywało się w założenie Erasmus+. Podczas realizacji zostały przeprowadzone warsztaty z zakresu promocji w Internecie, w tym social media i SEO (pozycjonowanie stron). Krytyczne myślenie i zmysł inicjatywy młodych ludzi było również wartością, na wypracowaniu której zależy w "Akcji 1 Mobilność" osób pracujących z młodzieżą, dlatego podczas szkolenia odbywały się warsztaty z zakresu tworzenia oferty medialnej, prowadzone przez specjalistę od spraw public relations i marketingu, co pozwoliło uczestnikom na zdobycie praktycznej wiedzy i kompetencji zawodowych, które zostały wykorzystane po projekcie w działalności ich organizacji.
W ramach projektu wsparto doskonalenie zawodowe osób pracujących z młodzieżą, poprzez międzynarodowy kurs szkoleniowy - co wpisywało się w ideę mobilności osób pracujących z młodzieżą. Szkolenie spowodowało nawiązanie kontaktów międzynarodowych – rozdano książki kontaktów do wszystkich uczestników projektu, co ułatwiło nawiązanie współpracy i utrzymanie relacji w przyszłości.
Projekt był współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.